Καλησπέρα σε ούλους σας.
Άκουσα αυτές τις μέρες σε κάποιο δελτίο πανικού, όχι ειδήσεων, ότι τα super market έχουν λέει μειωμένα κέρδη 10%.
“ωφού ιντα πάθαμε;” όπως θα έλεγε και η θεία της Αλίκης στο Βροντακηδες και Φουρτουνακηδες.
Απορώ πόσο ηλίθιοι είναι κάποιοι που θέλουν να λέγονται δημοσιογράφοι.
Όταν είμαι δημοσιογράφος στέκομαι σε αυτό που λέει κάποιος ,και τα αναπαράγω χωρίς να το ψάξω, και μπαίνω στο libro de oro της βλακείας; όπως θα έλεγαν και στο χωριό μου την κερκυρα.
Είναι τυχαίο ότι αυτά που θα σας πω τα έχω στείλει επανειλημμένα με mail σε γνωστούς πρωινούς μεγαλοδημοσιογραφους, και αυτοι μουγκα στην στρουγκα;
Ειναι τυχαιο που κανείς δεν ασχολείται με το καρτέλ των super market;
Λοιπόν αγοράκια και κοριτσάκια, μάθετε πως έχουν τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση.
Δέκα χρόνια τώρα σαν δ/της πωλήσεων και σαν Εμπορικός δ/της, χειριστηκα πάρα πολλές συμφωνίες που μοναδικό αποτέλεσμα είχαν και έχουν την υπερκερδοφορια των super market.
Πάμε λοιπόν.
1.entry fee, enter fee , η επί το ελληνικοτερον εισοδιατικα.
Ειναι το ποσό που πληρώνει κάθε νεοεισερχόμενη εταιρεία. Πράγμα που σημαίνει ότι αν θέλεις να βάλεις 4κωδικους σε μια αλυσίδα με 40 καταστήματα πρέπει να πληρώσεις τα ακόλουθα:
έστω ότι Συμφωνείς στα 100€ το εισοδιατικο. (φτανει μεχρι 300-600, όπου σε πιάσουν, η τιμή που αναφέρω είναι οντως χαμηλή).έχουμε και λέμε 4κωδικοι , 40 καταστήματα,100€ μας κάνουν:
4Χ40Χ100= 16000€
αυτά πληρώνονται με παροχής υπηρεσιών.
2.έκπτωση.
Παλιά απαιτούσαν όχι λιγότερο από 30%. τώρα ομολογώ ότι έχουν πέσει στο 25%. αυτό ξέχωρα απ το mark-up που θα βάλουν εκείνοι.
Καλά μη βαράτε το κάνω λιανά.
Έστω ότι έχεις τιμοκατάλογο 3€ για ένα προιον.
Ζητανε έκπτωση επί των 3€ αλλά βάζουν και το “νόμιμο” 20% πάνω απ τα 3€ που είναι ο τιμοκατάλογος σου.
3. φυλλάδια.
Η μεγαλύτερη εφεύρεση που τα παίρνει διπλά.
Σίγουρα φτάνουν στην πόρτα σας συχνά πυκνά διαφημιστικά με δεκαπενθήμερη διάρκεια. Ξέρετε πόσο κοστίζουν αυτά; Μάθετε λοιπόν.
Για κάθε προιον που βλέπετε τυπωμένο υπολογίστε μίνιμουμ 300€, η αν είναι πολλά απ την ίδια εταιρεία υπολογίστε 2000-3000€ ανά εταιρεία. Δεν τελειώσαμε εκεί όμως.. Σου λέει ότι για την περίοδο που θα πληρώσεις για να είσαι στο φυλλάδιο, πρέπει να μου κάνεις και μια επιπλέον της συμφωνηθείσης έκπτωσης για να είσαι ακόμα πιο δελεαστικός. Και εκεί βλέπετε τα περιβόητα 3+1, η κουπόνια έκπτωσης, 2+1 δώρο και λοιπά.
4.προβολές.
Τώρα θα ρωτήσετε τι είναι αυτό; το πάτωμα φίλοι μου. Ότι βλέπετε στο πάτωμα σε πυραμίδες, λέγεται προβολή και πληρώνεται ακριβα.βασιζεται στην φιλοσοφία που λέει ότι όσες πιο πολλές φορές το δει μπροστά του ο πελάτης, κάπου θα το πάρει. Οτιδήποτε λοιπόν μακρυά από το ράφι της κατηγορίας λέγεται προβολή. Το κόστος της;
Όπου σε πιάσουν. Συνήθως είναι κιβωτιακο και παίζει από2 έως 5 κιβώτια δωρεάν γιακαθε δέκα. Και αυτό επιπλέον πάντα της συμφωνηθείσης έκπτωσης. Μην ξεχνιόμαστε.
5.logistics η νέα εφεύρεση.
Παλιά κάθε εταιρεία παρεδιδε σε κάθε κατάστημα την παραγγελία του. Τώρα όχι όλες, αλλά το 70% των αλυσίδων έχουν κεντρικές αποθήκες , που παραδιδεις εκεί και αυτοι αναλαμβάνουν να τα προωθήσουν . Το κόστος; 3-4% επί του συνολικού ετήσιου τζίρου. Καλή υπηρεσία δεν λέω αλλά λίγο παραπάνω τσιμπημένη απ ότι πρέπει.
6.επιστροφές. Δεν το συζητάμε καθόλου. Κάλυψη 100%. αλλοιως δεν μπαίνεις.
Και πάμε τώρα στα καλύτερα. ΠΛΗΡΩΜΗ.
ΑΠΛΑ. Από 3 έως 7 μήνες. Καλά ακούσατε. Εισπρατουν μετρητοίς πληρώνουν όποτε θέλουν.
Για το τέλος άφησα το καλύτερο. Σε ρωτάνε; και βέβαια μπαίνει στο συμφωνητικό. Για τα καινούργια μας καταστήματα τι θα βάλουμε; τι εννοούν; με απλά ελληνικά. “για πε ρε μάστορα πόσο δωρεάν εμπόρευμα θα μου δωκεις αν ανοίξω καινούργιο μαγαζάκι στην άνω ραχούλα;” και όπου σε πιάσουν και εκεί.
Ελπίζω όλοι να πήρατε μια ιδέα για το παιχνίδι. Καταλαβαίνετε τώρα γιατι ένα προιον με κόστος 1,5€ φτανει να πωλείται 3,5 και 4 €. Γιατί αναγκάζουν τους παραγωγούς να πουλάνε μέσα απ τα super market , γιατι εκεί πάει ο κόσμος. Οι όροι είναι τέτοιοι που οι εταιρείες σσυμπιέζουν πολύ τα κέρδη τους , η διώχνουν κόσμο, για να βγουν με κέρδος.
Αύριο θα έχουμε καινούργιο πανηγυρακι. Τι παίζεται με τις κάρτες των super market. Ξέρετε αυτά τα μικρά πλαστικοποιημένα χαρτάκια.
Και μην τολμήσει να βγει κανένας να αμφισβητήσει αυτά που γράφω. Χρόνια στην πιάτσα για την ακρίβεια 19, με τα τελευταία 9 σε διεθυντικες θέσεις. Κάτι θαχω σαν back up. Μπορεί να λέγομαι lolokotsos αλλά μόνο lolos δεν είμαι.
Απλά βαρέθηκα να ακούω από δημοσιογράφους -ερευνητές, και οικονομολόγους ότι για όλα φταίνε οι εταιρείες και τα golden boys.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου